Begurulunk az iskolákba!

2011. március 20. 22:14 - Mosolyka

Március 19-én az egészségnapon felkérésre előadást tartottam a Hunyadi Mátyás Gimnáziumban. Ebben az iskolában érettségiztem, így nem volt idegen a környezet. 

Reggel 7:45-kor "kiléptem" a kapumon és újra megtettem azt az utat, amit évekkel ezelőtt. Nincs messze tőlem a gimi, egy szép parkon keresztül jutok el oda. A hátsó bejárathoz mentem, mert ott a nagykapun egy kis segítséggel (kilincs lenyomás - ajtó nyitás) simán megérkezem az udvarra, ahol található a "Fanny lejtő". Ezt még nekem csinálták anno, mikor az iskolába kerültem, hogy ne kelljen nap, mint nap felcipelni a lépcsőkön. Majd később az elektromos székemmel egyedül tudjak bejárni. Általában  földszinti termekben voltak az óráim, amit a kedves és segítőkész tanáraimnak köszönhetek. Mindig úgy szervezték, amikor tudták, hogy én is rész tudjak venni az órákon. Ha kellékre volt szükség, lehozták. 
 
Az régi osztálytermemben volt az előadás. Az egészségnapon belül több lehetőség közül választhattak a diákok, hogy mit szeretnének meghallgatni, min vennének részt szívesen. Volt szájápolás, kutya bemutató, rendőrségi ismeretek, judo... Az enyém címe: Fanny - aki kerekesszékben közlekedik, dolgozik... és táncol! Milyen így élni?
 
Nem régen Marietta barátnőmmel - aki balesetben sérült, majd kerekesszékes lett - úgy döntöttünk a  Begurulunk kezdeményezés keretein belül, elmegyünk iskolákba és együtt mesélünk a diákoknak az életünkről, általánosan a kerekesszékesek világáról. Elhessegetjük azokat a tévhiteket, amik tapasztalataink szerint az emberek többségének a fejében él. Sokan nem tudnak mit kezdeni egy székben ülő ember látványával, félre tekintenek, nem segítenek szívesen. Persze pozitív tapasztalat is van. Úgy gondoltuk erről beszélni kell, nem lehetnek tabuk. Lehetőséget adunk, hogy kérdezhessenek. Mariettával igen jó párost alkotunk. Egyikünk sem az a "feladom típus". Nem búsulunk, mert kereken közlekedünk. Mindig, minden helyzetben feltaláljuk magunkat és persze küzdünk, hogy ne gyengüljünk le, mert számunkra annál nincs is rosszabb, mikor ágyban kell feküdni és semmit tenni. Folyamatosan pörögnünk kell, élvezzük az életet és kihasználjuk minden percét. Több szemszögből tudjuk bemutatni a mindennapjainkat, mert bár nagyon hasonlóak vagyunk még is két különböző világ a miénk. Én izomsorvadással születtem, míg ő baleset miatt lett kerekesszékes. Marietta önellátó, míg nekem segítségre van szükségem. Autót vezet én BKV-zom. Én elektromos kerekesszékkel közlekedem, Ő mechanikus kocsival. Marietta keményen űzi a kerekesszékes sportokat. Én sokat tudok mesélni a munkával kapcsolatos tapasztalatokról. És még sorolhatnám. Összeállítottunk egy kérdőívet, amit érkezésünk előtt töltenek ki a diákok, így egy átlátható képek kapunk gondolkodásukról, véleményükről. Egy rövid levelet csatolunk hozzá, amit az osztályfőnök felolvas nekik. Majd a tanárral leegyeztetett időpontban érkezünk. Természetesen erre bármely iskola, osztály, tanár jelentkezhet emailben a fanny@begurulunk.hu címen. A kérdőívek, hamarosan letölthetők lesznek a honlapunkról, ami jelenleg feltöltés alatt van. Addig emailben szívesen küldöm, és további információval is szolgálhatok. Noh, de itt egy kis ízelítő a válaszokból. 
 
* Korosztály: 15-17 éves
 
 
 
komment

A bejegyzés trackback címe:

https://mosolyka.blog.hu/api/trackback/id/tr962757257

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása